Jul

En helt underbar jul har avnjutits på alla sätt och vis.
Underbara julklappar tillsammans med underbara nära och kära, 2 fantastiska dagar med bara glädje och kärlek.
När åren går kan jag inte hitta på nått speciellt att önska, ändå fick jag de bästa julklappar jag kunde tänka.

Vår tragiska höst 2009 då vi fick beskedet att vår lilla flicka vi längtade efter inte skulle få komma till oss, inte skulle få överleva, inte se sina föräldrar fick vi kämpa, inte ge upp och livet kändes tomt och meningslöst lyckades vi bli gravida snabbt igen och julen 2009 fick en mening igen, vår nya lilla knatte i magen räddade oss båda och nu i somras kom han till oss. Han hade det svårt och fick ligga lite på sjukhus nått som fick både mig ocg min sambo att befara det värsta men han är otroligt stark och kämpade. Nu är han hos oss, otroligt underbar och han är det underbaraste i våra liv mer än han kan man inte önska. 

Vi kallar vår dotter Aurora och hon hade Akrani dvs att skallen inte utvecklas helt och är för skör för att klara av en födsel. Akrani finns det ingen medicinsk förklaring till utan kan bero på olika variabler.
Jag presonligen har inte tagit reda på så mycket om detta och kommer aldrig att försöka förstå vad som orsakade detta. Jag pratar aldrig om det eller om Aurora med någon men tar inte illa upp om nån frågar. 
Ödet ville annat och jag accepterar det, går vidare och en dag kommer jag väl förstå eller se anledningen till att det hände. 

2010 blev ett underbart år och julen var som sagt fantastisk, nu går livet vidare och tar nya steg. 
Kanske kunde man hitta ett jobb?
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0